We zijn met steeds meer mensen in ons kleine land. Zo voeren we met z’n allen de druk op het milieu, onze omgeving en elkaar steeds verder op. Een goede omgevingsdienst is onmisbaar voor elke gemeente.

De Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) is een proactieve, klantgerichte kennisorganisatie. Wij werken in opdracht van vijftien gemeenten in de provincie Utrecht. Ruim 140 vakspecialisten, variërend in leeftijd en achtergrond, ondersteunen gemeenten en andere samenwerkingsorganisaties zoals de veiligheidsregio, het waterschap en de GGD bij de uitvoering van hun milieu- en omgevingstaken. Dat doen we met een breed aanbod van producten en diensten op het gebied van bodem, milieu-, bouw-, en woningtoezicht, vergunningen en meldingen, geluid en lucht, natuur- en milieueducatie, ruimtelijke ordening, klimaat, energie en duurzaamheid. Met elkaar zorgen we voor een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving.

Voor de afdeling Beleid & vergunningen binnen het cluster ‘Milieuvergunningen en meldingen’ zoeken wij 2 Senior-Adviseurs Milieuvergunningen voor de agrarische sector en de sector industrieel.

Wat ga je doen?

Je behandelt aanvragen voor voornamelijk complexe vergunningen, ontheffingen, vrijstellingen en meldingen in het kader van bijvoorbeeld de Wet milieubeheer en de Wabo. Daarnaast coördineer je meervoudige aanvragen. Je bent klantgericht en overlegt met bedrijven, (overheids-) instanties en particulieren en je toetst of vergunningen en de algemene regelgeving toereikend zijn. Je levert inhoudelijke ondersteuning bij de afhandeling van integrale ruimtelijke plannen voor wat betreft het onderdeel milieuzonering. Je neemt deel aan interne projecten en levert een bijdrage aan beleidsontwikkeling vanuit je vakgebied. Je vindt het dan ook leuk om samen te werken in een team en je bent resultaatgericht, kunt goed procesmatig werken en goed plannen. Je onderhoudt contacten met de gemeenten om goed op de hoogte te blijven van de lokale situatie, specifieke wensen en omstandigheden. Nabijheid is immers niet voor niets één van de kernwaarden waar vanuit we werken. Om je werk goed te kunnen doen heb je een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en begrijp je wat het betekent om vanuit een gemeenschappelijke regeling te werken.

Door onze kennis en werkwijze binnen het team met elkaar te delen, zorgen we ervoor dat we op dezelfde (consistente) manier werken. Samen werken we ook aan een continue verbetering van onze kwaliteit. Jouw ervaring helpt ons daarbij. Als professional ben je stressbestendig, zie je kansen, ben je nieuwsgierig, heb je lef en ga je creatief om met (nieuwe) situaties.

Wat heb je/wat kun je?

  • Minimaal een afgeronde HBO, bijvoorbeeld milieukunde of een ander relevant vakgebied.
  • Aanvullende relevante cursussen en/of trainingen is een pré, maar zijn niet noodzakelijk.
  • Actuele kennis van de wet- en regelgeving (Wabo, Wet milieubeheer, Omgevingswet).
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring.
  • Voldoet aan de kwaliteitscriteria VTH 2.2.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk), je bent resultaatgericht ingesteld en vindt het leuk om samen te werken in een team.
  • Je bent procesmatig en planmatig sterk.
  • Je bent klantgericht en stressbestendig.
  • Je hebt een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en je begrijpt wat het betekent om vanuit een gemeenschappelijke regeling te werken.
  • Affiniteit met het werkveld en de doelstelling van de ODRU in het algemeen.

 Wat krijg je?

  • Een contract voor 1 jaar met de intentie dit na 1 jaar om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd.
  • Een aantrekkelijke en mooie baan in een collegiale, informele, mooie en goed te bereiken werkomgeving in het provinciehuis van Utrecht.
  • Een salaris afhankelijk van opleiding en werkervaring, maximaal functieschaal 10 (CAO-SGO); € 4.450,00 bruto per maand bij een volledige werkweek. Hier bovenop ontvang je maandelijks 17,05% Individueel Keuze Budget. De IKB-toeslag is maandelijks vrij opneembaar of te gebruiken voor bijvoorbeeld de aankoop van een fiets of het kopen van extra vakantie-uren.
  • Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld door het volgen van trainingen, cursussen of opleidingen.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Een mooie en goed te bereiken werkomgeving in het Huis voor de Provincie.

Meer informatie?

Bekijk het filmpje de ODRU ‘wie zijn wij’ dit geeft je een indruk over de ODRU in het algemeen en de mensen die er werken. Voor eventuele verdere informatie kun je ook contact opnemen met Marcel Tijdhof, recruiter, via ODRU@all4people.nl. Je ontvangt dan binnen 24 uur een antwoord per mail of telefonisch.

Lijkt het je wat?

Mail dan je CV met korte en krachtige motivatiebrief uiterlijk op 13 juli a.s. naar ODRU@all4people.nl.